Drumurile din Romania difera de la portiune la portiune, iar soferii resimt un amalgam de emotii: liniste, panica, groaza. Chiar si in Bucuresti, sosele pline cu denivelari si gropi fac condusul un adevarat roller coster si nu doar de emotii.
Drumurile pline de gropi nu afecteaza doar starea de bine a soferilor, ci si autoturismul acestora, ceea ce inseamna o investitie mare pentru reparari si un castig enorm pentru service-uri auto.
Care sunt elementele masinii care pot fi afectate din cauza drumurilor proaste?
Jantele
Jantele sunt cele mai sufera cel mai mult si cel mai des. Service-urile de roti au in medie cam 10 clienti care solicita serviciul de indreptare jante sau sudura jante.
Jantele se indoaie din cauza bordurilor (multe curbe sunt foarte stranse si multi soferi le ating de cele mai multe ori cu janta atunci cand iau virajul) si a gropilor. Pentru a fi in siguranta in trafic, serviciul de indreptare jante este esential pentru orice conducator auto. Daca janta nu este indreptata, anvelopa se poate desprinde de pe janta, ceea ce poate duce la accidente foarte grave.
De asemenea, din cauza gropilor si a denivelarilor jantele se pot fisura. Fisurile din jante pot sa fie pe exterior sau interior si multe nu sunt vizibile cu ochiul liber. Fisurile care nu sunt acoperite la timp prin serviciul de sudura jante pot sa crape din ce in ce mai tare (fisurile sunt precum niste carii) si acest lucru poate duce la distrugerea totala a jantei, ceea ce poate pune viata in pericol a conducatorului auto, a pasagerilor acestuia, dar si a celorlalti participanti la trafic.
Praguri
Daca denivelarea este destul de proeminenta, pragurile autoturismului se pot sparge sau zgaria, ceea ce distruge estetica autoturismului. Soferii care nu doresc sa cheltuiasca o avere pe praguri (pentru ca da, acestea pot costa foarte mult), aleg sa le achizitioneze la mana a doua daca sunt grav avariate sau sa le repare daca sunt doar zgariate.
Evacuare / toba
Mai ales in zona de munte o sa vedeti multi soferi cu masini joase carora le atarna toba sau evacuarea pentru ca in satele de la munte nu toate drumurile sunt asfaltate, umbla foarte multe carute care fac adevarate cratere pe drumuri.
Scut
Scutul se afla sub masina si are acelasi rol pe care il au coastele la animale – sa protejeze organele interne, iar in acest caz sa protejeze componentele masinii precum: motorul, baia de ulei, etc. Din pacate nu toate masinile au scut din foarte multe motive, iar asta pune in pericol viata persoanelor aflate in autoturism. Dar chiar si masinile prevazute cu scuturi se pot trezi in situatia in care scutul sa se sparga atunci cand groapa este prea adanca, ceea ce poate duce la deprecieri enorme ale masinii (nu va faceti griji, daca scutul se rupe o sa auziti si trebuie sa chemati de urgenta un service autorizat).
Bara
Pachetul de bara fata – spate poate sa fie afectata de drumurile proaste. Acestea se pot sparge daca denivelarea este prea mare – cel mai mare inconvenient il simt soferii care si-au pus un pachet de bara fata -spate special pentru a creste estetica. Solutia? Repararea daca este posibil sau schimbare acestuia.